lördag 18 november 2017

Det bästa för Barbro i Brämhult ....
(walkaboutsweden)


Helt olika sorters glädje.

Såg hos en Instagrammare i veckan små söta ljusdekorationer, köpta på Blomsterlandet för endast 20 kronor styck. Sånt tycker jag är kul - fina saker som kostar väldigt lite. :)
 
 
Nästa glädje (och stolthet över) är att jag gått en snabbkurs i att ta sprutor på mig själv. Faktiskt var det lättare än jag trodde. Nu slipper jag gå till vårdcentralen eller någon annanstans och ta B12-sprutor två gånger i veckan.
Så skönt att kunna göra det hemma.
Och det fantastiska är att alla sprutor och kanyler räknas som hjälpmedel och jag behöver då inte betala någonting alls. 

Kommer att tänka på han den där näringslivsprofilen som blev påkommen med att ha skatteplanerat och utbrast nåt om; "vad har jag fått för all skatt som jag betalt in".
Personligen har jag fått enormt mycket för mina skattepengar p.g.a. att jag haft mångårig medicinering och flera sjukhusvistelser genom livet. 
Så tacksam för allt jag fått tillbaka.

Ha det gott Elisabet! ♥

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Tack snälla Barbro! Min mamma hade konstant B-vitaminbrist; jag tror att mormor och några av mostrarna hade det också.

WalkaboutSweden sa...

Aha.