söndag 10 december 2017

Det bästa för friherrinnan i Steninge ....


Ja, denna veckan har varit lugn och bra. Det bästa var nog frukosten med Elisabet.
Vi satt i lugn och ro och åt. Sen har dagarna flutit på, idag har jag hämtat lite julsaker som jag förvarade hos en god vän som har stuga här.

Och nu har jag gjort en egen glögg; den blev riktigt god . Jag tål inte kardemumma och det är det ju nästan i alla glöggkryddor.

Nu springer det snabbt mot jul. Två veckor kvar bara.
Om drygt en vecka åker jag bort och blir borta över alla helgerna.
Ska bli skönt att bli lite uppassad.

Friherrinnan
 
//Elisabet skriver: ja, Lena ska bli uppassad av världens bästa väninna, hon som kom körande från Dalarna, tillbringade flera veckor hos Lena och hjälpte henne med packningen och allt annat! Vilken enastående människa!! Du får nog passa upp henne lite, Lena.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi ska passa upp varandra lovar jag

Friherrinnan

Ulrika sa...

Hon kom väl körande från Ställdalen? I så fall är det Västmanland!

Hälsar Vän Av Ordning från Närke, haha ;-)

Ulrika sa...

Och du Lena, hör av dig om det passar med en bensträckare i höjd med Fjugesta, du är såå välkommen på en fika! Kram!

Anonym sa...

Tack ska ha det i åtanke här av mig i så fall
Ulrika

Friherrinnan