måndag 18 december 2017

Kusinen ....

Ikväll i kassan.
En tös som handlar med sin pappa.
Hon har tappat tre tänder i överkäken och har mörkt hår.

"Hej Bettan!" säger hon.

Och så är det som om hon tvekar lite.
Sen kommer det.

"Vet du, idag dog min kusin, hon var nitton år och nu är familjen på sjukhuset ...", säger hon.

Och jag säger att det var förfärligt ledsamt.

"Men vet du Bettan .., i mitt rum har jag en stor affisch med bilder av alla som jag tycker om och där är hon också, min kusin alltså, ja, på bilden, då kan man titta på den alltid".

Så var det.


4 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Så härligt och trösterikt mitt i all sorg!

Babsan sa...

Håller med Ruta Ett❤️

Elisabet. sa...

Ruta Ett, Evas blogg och Babsan: och så befriande skönt med småttingar som inte krånglar till det .., jag såg ju att det var så viktigt för henne att berätta.

AP sa...

Oj. <3