tisdag 16 januari 2018

Om jag saknar honom ....



Ja, du Gösta .., dig saknar jag mest hela tiden!



Och ni som läser här .., ni känner väl till det här ..?
Ja, alla är viktiga.
Valentin, han som tillbringar månader per år genom att sitta på en trälåda utanför affären,med bara en liten plastbytta framför sig - utan att säga ett ord, inte en skylt eller lapp som talar om att han behöver pengar - han har nu återvänt till Rumänien tillsammans med sin fru.
Hem till dom två tonåriga barnen.
Det finns knappt ord för hur glad jag blev, när jag upptäckte att Mange (chefen) låtit Valentin tanka upp sin bil inför hemresan - chefen betalade - och så fick barnen var sitt bidrag också.
Åååå, såna chefer tycker jag om!




Ingenting att göra i snöyran?
Vad sägs om nästan en och en halv timmes konsert från Paris, i april 2004.
Härlig musik med Cesaria Evora.
Håll till godo!

Själv ska jag snart köra till jobbet.

6 kommentarer:

mossfolk sa...

Men så mycket glädje här inne idag. Den härliga födelsedagen, länken till den underbara lilla filmsnutten från Parkalompolo, chefen som betalade bensinen och så lite Gösta som man nästan tyckte sig känna fast jag aldrig träffade honom på riktigt.
Nu ska vi hämta treåringen hos dagmamman så att vi kan leka i snön som äntligen har kommit!

mossfolk sa...

"Du vet väl om att du är värdefull" har vi för övrigt sjungit på båda barnens dop ❤️

cruella sa...

Hoppas att Valentin, hans familj och andra kan finna på råd för att vara tillsammans i ett hyfsat vettigt vardagsliv! Tiggartillvaron är för bedrövlig.

Ulrika sa...

Åh vilken fin inledning på dagen! Vilken chef du har!

Nu ska jag och nyaste kompisen Frossa krypa ner i sängen igen. Chrille är också sjuk så det blir ingen taxitjänst idag. Att han är sjuk är supertrist, men jag skulle ljuga om jag sa att det inte känns otroligt skönt att slippa gå ut i minusgraderna och snön och sätta sig i en iskall bil.

Kram!

Elisabet. sa...

mossfolk: ja, den där födelsedagsglädjen räckte länge! :)

cruella: den här gången lät det mera tveksamt om han tänkte återvända. Kanske har medias rapportering om "hallickar" som tar tiggarnas pengar .., ja, att det påverkat? Och det är ju alldeles förfärligt att en man i sina allra bästa år, att han ska sitta på huk på en trädlåda åtta timmar per dag, i ur och skur.

Ulrika: här är det ledig dag och just nu nybryggt kaffe. Jag förstår dig när det gäller taxikörandet ,-)

Jessica sa...

Tårögd blev jag och varm i hjärtat av både Gösta och din chefs goda handling.
Så fint!