söndag 29 november 2020

Dagens fönster ...



... fanns på Regementsgatan 19 A och det var mitt. 

Jag undrar hur många gånger jag visat det här fönstret just till första advent ..? Ja, det måste vara åtskilliga. I den lilla lägenheten bodde jag mellan 2003 och 2010 och den blev verkligen "ett med mig". 

Säkerligen hade jag varit på Möllers och köpt morgonbröd och så fångade jag den lilla ängeln och Rexxie skrev nog att "men Elisabet, har du lämnat ljuset tänt och gått ut!", eller så gick jag verkligen bara utom dörren och tog den här bilden? 

Och ljusslingan Glänsa - salig i åminnelse - var så fin, så fin. 

Första Advent. 
Pv har tagit Harry på längsta rundan , den vi kallar Kvarntorpsrundan och som går rakt norrut, vinklar ner mot havet och så hemåt då. Nu sitter han och läser morgontidningen och jag ska själv ta en lång runda, innan all skidåkning tar sin början i tv.

Inga kommentarer: