fredag 11 november 2022

På nyheterna ...

Stor glädje i Cherson i Ukraina, när den ukrainska militären är på plats. 

Människor lär dansa av glädje på gatorna. 

Det är inte långt ifrån att jag börjar att gråta, även om detta inte betyder att kriget är över. 

Men s o m  jag beundrar dessa ukrainska soldater och deras tåga. 

Ja, inte bara soldaternas tåga, även befolkningen som utstått så mycket hemskheter.

(Bäst nu att någon rysk general som inte skött sig bra, ja, aktar sig för öppna fönster på fjärde våningen).

3 kommentarer:

Turtlan sa...

Hoppas verkligen att detta når ett slut snart. Ja det är säkert länge än men hoppas kan vi!

Bert Bodin sa...

Jag jublar också om man nu kan jubla i sammanhanget.

Elisabet. sa...

Turtlan och Bert Bodin: ja, sååå mycket sorg och bedrövelse som detta har fört med sig; inte bara på den ukrainska sidan, nej, det är väl även tiotusentals ryska män som stupat. Allt är ju komplett vansinnigt. Alla dessa ledare till män som är så maktgalna. Och ja, jag inser och vet att krig pågår på massor av ställen på jorden och jag vet också att det är så förfärligt för kvinnorna i Iran, det är inte det. Men detta, invasionen i Ukraina, har berört mig så mycket.