måndag 14 augusti 2023

 Dagens fönster och "Det orange kuvertet" ....

 

Fönstret fångades nu på morgonen inne i växthuset. 

Det är den tiden nu. Imma på fönstren och spindelväv. 

Dagg i gräset.

Vinrankans blad är så vackra, tycker jag .., men vi har aldrig fått så liten skörd av druvor. 

Sitter i soffan Ektorp och skriver .., och tittar på Nyhetsmorgon och den vanliga reklamen. 

En handlar om att gå i pension lite mer på deltid. 

Rubriken är "Det orange kuvertet".  För mig låter det helt galet!

Nu ska jag dammsuga i mitt sovrum, ty där ska ikväll två småttingar och deras pappa och mamma sova.

Stor glädje!

 

5 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Orange/orangea. Båda är 'godkända', men orange ska vara standardformen enligt Språkrådet och akademiens ordböcker.

Bloggblad sa...

Åranscha på öschöttska!

Jag är som vanligt imponerad av allt du hinner på en dag. Och dessutom hinner du blogga och instagramma. Var får du energin ifrån? Jag kör med ”en grej per dag” och lyckas ibland få det att se mycket ut på facebook.

Elisabet. sa...

Bert: Ja, med a på slutet, det tycker jag låter vettigt, men absolut inte "det orange kuvertet". Ja, ja, jag är ju ingen expert ,-).

Elisabet. sa...

Bloggblad: Om man nu skriver allt som händer varje timme, då ser ut som om man är energisk ,-)

Bloggblad sa...

Jag får ju också många att tro att jag är superaktiv - jag skriver inte om soffan med korsord eller bok, som är en stor del av mitt liv.
Dessutom är det inte såkul att skriva utan några läsare.