onsdag 6 september 2023

Dagens fönster ...


"Detta fönster med en liten trevlig pall står här och bara väntar på dig! 

Utsikt mot stora plataner!"

Kakel på husväggen, då anar man att det är annannan som varit i farten!

Tack du trogna och flitiga fönsterfångerska!

(Och så rart att du upptäckte pallen. Kan man älska pallar? Svar: ja, det kan man!

Men jag fattar inte .., är det öppet där nere där pallen står? Då kan ju ett barn eller ett djur trilla ner?






Platanen. 

Tänk, att plataner finns att beskåda på Österporttorg i Ystad, inte långt från där jag bodde under åren som ensamseglare. 

Aldrig hade jag sett ett sådant träd tidigare! 

Apropå Ystad, så såg jag ikväll en film på instagram, där det meddelades att legendariska Åbergs Trädgård utanför Ystad - på Öja - ska läggas ned. 

Sååå ledsamt! 

Det handlar tydligen inte om låg försäljning, utan det är själva arrendet som ställer till det.

4 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Märklig lösning för det där 'balkongräcket'. Eller är det glas i den där smala delen?

Elisabet. sa...

Bert Bodin: kanske för att man kan fösa ut eventuellt regnvatten som kommit på balkongen? Men ändå ..., tänk, en liten hundvalp eller 1-åring kan ju dråsa ner! OM det nu inte är glas där.

annannan sa...

Jo, där kan man säkert kravla ut. Men det är ju inte alla som har husdjur och småbarn. Huset ser ut att vara byggt runt 1940 då säkert andra byggnormer rådde.

Elisabet. sa...

annannan: nej, det är klart .., men jag ryser vid tanken ,). Kanske för att vår lilla vita spets Tessy under sitt första besöket i Gbg - hos min svärmor - tog ett skutt över balkongräcket på sjunde våningen och seglade till marken. Det sitter i, den där skräcken vad som kan hända. Hu.