söndag 24 september 2023

Söndagsfönstret ...

 ... fångades tydligen här i vardagsrummet, det var i den här månaden men för elva år sedan, uppenbarligen innan de nya fönstren kommit på plats.

När detta läses är vi på väg till Skåne. 

Upp i ottan .., lite stök med trailern till segelbåten, lämna igen släpkärran och sedan iväg.  

Fönsterbilden har jag förberett nu ikväll (lördag). Pv - som alltid går i säng en bra stund före mig, ibland upp till en timme tidigare - vill förstås vara utvilad innan vi ger oss av.

Själv är jag alltid pigg och har svårt att somna, ja, kvällen innan vi ska iväg. Det är som om jag vill dra ut på glädjen inför en resa .., längta lite extra mycket. Den där längtan, är ju halva glädjen.

Upptäckte att hotellet vi ska bo på i Riga, är beläget på en Elizabetas iela 21. (Förmodar att iela är gata).

Så lyckat!

4 kommentarer:

Kristina sa...

Så'n vacker pelargoniafärg den där röda! Ha det mycket trevligt i Riga!

Bert Bodin sa...

Trevlig resa!

Vi får väl hänga me, va?

Elisabet. sa...

Kristina: Ja, jag håller med dig! Men den är nog hädangången, tror jag. / Elisabet

Elisabet. sa...

Bert Bodin: ,-) Ni är så välkomna! / Elisabet