söndag 19 november 2023

Dagens fönster ...


... var en gång mitt och det var förstås i lilla ettan i Ystad. 
Pappershästen var en adventshälsning från Anja Notini och den trivdes så bra där bland småänglarna.

Underlig dag idag. 
Det känns som om jag har svagström inuti kroppen. Diskar och far fram med dammsugaren. Byter överdrag på soffan Ektorp och upptäcker sand mellan dynorna. Fyller på med mat till fåglarna. Harry som inte har kräkts i natt, ska även idag få kokt kyckling med ris. 

När allt är klart, ligger jag raklång och läser Elin Grelssons roman "Inget ska växa över mig". Elin är dotter till bloggvännen Eva på Frösön - numera Rödön - och jag tycker om sättet hon skriver  på, Elin, alltså. 
Somligt känns igen. 
Känslan av att ha lämnat en tillvaro för en annan, i hennes fall Jämtland för ett nytt liv i Stockholm. 
Kanske också känslan av främlingskap såväl "hemma" som i allt det nya. Detta att befinna sig mitt emellan.

Nu Vinterstudion.

Inga kommentarer: