måndag 5 februari 2024

Måndag  i februari ...


En bra dag. Möter upp pv i Haverdal .., hej och prat med rara kunder .., tolvkaffe hos friherrinnan där vi lämnat sånt som hon ville få hem från affären (omöjligt att köra bil nu, med gipsad högerarm)  .., en trivsam stund och Harry får hundgodis och katten Tiger är hos A-M, då kan han slappna av. 

Gjorde libanesisk linssoppa igår och ställer in i kylskåpet. Perfekt mellanmål! Så härligt med spiskummin och cayennepeppar och smaker som sitter i länge. 

Idag bakar jag "Monicas goda bröd" och Monica är sonens underbara svärmor. Så enkelt recept! 

Två bröd blev det och jag hoppas att dom blev goda. 


Och i rabatten ser det ut så här. Akta er bara .., snart kommer snön, regnet och kylan, men kanske i omvänd ordning! 

Pv är i skrivande stund och privatundervisar i matematik.

Ekorren har varit på besök .., några stora domherrar likaså och en rovfågel blev våldsamt jagad av en kaja. 

Mer spännande än så är inte tillvaron här på kullen, men det räcker. 

Det är helt okej.

2 kommentarer:

bettan sa...

Skulle kommentera inlägget ovan en kom inte in. Konstigt??
Sofia Rågenklint är så bra. Du vet vad jag tyckte om den förra. Vad ofta bort programmet eftersom jag inte stod ut.
Ja läkaren var mycket kompetent och förtroendeingivande. Pedagogiskk och såååå snygg. Manlighet när den är som bäst.

Elisabet. sa...

Bettan: det går lika bra så här! Och jag instämmer i allt.