torsdag 30 maj 2024

Allt hade hon sparat ... 

Under årens gång har jag skickat hur många  postens-vykort (sådana där man utgår från en egen bild) som helst till Sonja, ni vet, pv:s moster. 

Ibland när vi är hos henne på besök, brukar jag titta på något av korten - vilka ligger prydligt samlade i en skål på pianot - och så blir det nästan som att läsa sin egen dagbok. 

Sonja har sparat dem alla och det handlar om kort från flera år tillbaka! 

Vid vårt senaste besök hos henne, ja, då hade hon gjort som en liten present av dem och knutit ett fint band runt den lilla högen och så fick jag ta med dem hem. 

Det här var ett av dem och jag tänkte .., men när tog jag den bilden ..?

Aha ...! Det var alltså när vi bilade genom Tyskland med slutmålet Nederländerna,  eller rättare sagt: när vi hade bokat hotell i Amstelveen någon mil utanför själva huvudstaden. 

Och den eländiga duschen kommer jag så väl ihåg! Vi berättade för den tämligen oengagerade personalen att det knappt var något tryck i duschen, men det genererade ingen reaktion. 

Till slut tog pv sig an eländet, skruvade isär duschmunstycket och lyckades få fart på duschstrålen. Den som har tjockt hår vet vad sånt betyder!  

Om någon funderar över mobilnumret längst ner på kortet, så går det till pv:s storebror i Småland.

Inga kommentarer: