fredag 19 juli 2024

Bilder ....

I nästan varje brev till min syster i Australien bifogar jag några dagsakutella bilder. Jag hade älskat att få såna av henne, men hon har ingen mobil med den funktionen, så jag får skapa egna bilder inombords, från vad hon skrivit.

Det här var dagens bilder som susade iväg down-under. 

Från vänster solnedgång på andra sidan sjön hemma ..., (foto: den äldsta) , uppe till höger: AP och Micke på kortsemester i Split och hon berättar hur rent och fint där är ., om vänliga människor och känslan av trygghet. Nere till höger det nybyggda staketet i Bunkeflo, ännu inte helt färdigmålat. 

Å, vad jag är tacksam för att man föddes i en tid när telefonen förvandlades till en bärbar historia som dessutom kan användas att ta bilder med! Så evighetslångt ifrån den lilla Kodak Instamatic-kamera som jag förärades på någon födelsedag i min ungdom.

Inga kommentarer: