torsdag 18 juli 2024

Mejl på familjechatten från den äldsta ...


6 kommentarer:

WalkaboutSweden sa...

Älskar´t ! ❤️

Anonym sa...

Walkaboutsweden: så enkelt och praktiskt! / Elisabet

Gunnel sa...

"Sjukan", ja precis, det är ju så det heter.

Anonym sa...

Gunnel: Ja, precis så! / Elisabet

Kristina sa...

Ja, så härligt kan det vara att leva och bo där man inte är obekant för folk. Här i
Småland hör man sällan "bron" - man säger trappan!






Turtlan sa...

Ungefär som häromdagen när vi köpte spånskivor till stugan i orten där både min bror bor och stugan finns.
- Sätt upp det på mitt konto så får vi en faktura och rabatt sa bror. Oki sa jag.
Väl inne på bygghandeln så sa jag i kassan att jag önskade göra så. - Vad heter han då sa tjejen i kassan? Det räckte. Jag erbjöd mig visa legitimation vem som hämtat ut varorna så de såg vem som gjort det. Å nej då. Behövdes då inte.

Lite skillnad på var man bor….