söndag 26 oktober 2008

Mera Halland ...



Landet Halland är annorlunda mot för den delen av Skåne där jag bor.

Det är ..., kärvare .., lite kargare .., och inte hälften så inställsamt som på ställen som Gamla Viken eller i Arild på Bjärehalvön Kullahalvön, där det är så vackert så man nästan svimmar .., där det är blommor överallt och vackra hus och snickarglädje och Ordning & Reda.


Titta nu noga på hästens ögon!
Det var igår när hela havet stormade.
Elva löshästar som står tillsammans och halvsover i vinden.
Tycker han att det är skönt att bli kliad ..?
Jepp, det tror jag verkligen!
Dagens outfit: militär-snöblus, allmänt kallad anorak, inköpt för 50:- på Ö&B.
Stickad halsduk från Nina Skoland, norsk madame som stickar ljuvligt.
Vantarna kommer från en stickande västmanländska och dom har jag hela vintern!

Jag tror att det är därför jag tycker så mycket om Halland.

Där pensionatet ligger, där ser det ut så här.

Inte det minsta inställsamt.

Sååå fint är det!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hei

God tur til Irland.
-B-

Anonym sa...

Man får tacka för all gratisreklam för mitt lilla kustpensionat. Kan bli fin belägging till nästa säsong, kanske även lite öppethållande även under höst-vinter.
PV

Cecilia N sa...

Ja skulle eleverna ta slut så kan du ju alltid försörja dig som pv på riktigt.

Sen blir jag ju lite full i skratt av att Elisabets första blogg är bräddfull med bilder så hon måste påbörja kärl nummer två ...

Månne hur länge det ska räcka?
Den som lever får se ...

Sen kom jag på en annan sak som är ganska kul.
Hur många gånger har inte Elisabet visat den där bilden från Irland/Skottland(?) med en häst utanför köksfönstret. Det har ni ju nästan i landet Halland också, förstår man det som.
Inte behöver hon emigrera så långt inte ... hon är ju nästan framme.

Anonym sa...

Och Cecilia N, jag kommer ju inte ihåg dig från tiden i Ume. Bodde du också på Mariehemsvägen 27, som E påstår.
Märkligt, jag brukar faktiskt komma ihåg människor jag mött.
PV

Elisabet. sa...

cecilia n: det där pensionatet är verkligen nånting att rekommendera; speciellt för gäster som är intresserade av alla former av återvinning ..-)

Och ja, stod nu hästen bara utanför köksfönstret, så vore det ju klappat och klart!

Cecilia N sa...

27??

Nä! 15 E!

Den berömda gaveln var ju på 19B.

Turtlan sa...

Synergieffekt?

Naturen, maten, brödet,hästarna, pensionatet med en viss PV ger tillsammans en sån härlig upplevelse!

Måste ju bli en synergieffekt av det hela gissar jag!

Callas sa...

Man vill ju inte framstå som mezzersmitter, å inte alls för jag är gammal (f.d) lärare MEN Arild är inte Bjäre men Kullahalvön! Rett ska va rett! :-)

Det är ett nöje att föja din blogg, hoppas ni får det fint i Dublin!

Hälsa PV:n!

Anonym sa...

heeej Bettan :) jag hittadeäntligen din blogg.. hur går det på ica håller du stämningen? :) hoppas det vi ses vid kul Kramar Hanna