lördag 1 november 2008

Paus i promenerandet ...

Nu har vi kollat tider foer taeg fraan Falkenberg i morgon och oj, vad det blir stressigt foer bloggmadamen .., men det blir nog bra.

Och vi har promenerat i t i m m a r!

Vi har tittat in i olika smaa affaerer, (inte hittat naagon fin t-shirt, anna-karin .,. det staar Ireland eller Dublin paa dem alla .... och whiskyn som jag skulle inhandla till min chef, den aer dyrare haer aen hemma ...), kollat souvenirer .., nyckelringar och muggar med irlandsbilder paa .., vi har sett en polisbil stoppa en chauffoer, det var i det polska omraadet, vi har suttit inne i en lite murrig pub och lyssnat till ett tiotal unga men i 25-aarsaaldern kanske och oj, vad dom hade roligt och jag sa till pv att ..."oh, Anders skulle tycka om detta!" .., och nu ska vi vael ut igen.

Paa ett mindre torg vid Temple Bar-omraadet, var det matmarknad, typ som naer det aer festival i Malmoe.

Massor med annorlunda ostar fran getter och faar .., och det var groensaker ("organic sweedes" .., det var kaalroetter det ...) och olivoljor och faerska kryddor!

Nu ut i de friska vindarna igen!

(Pv sitter paa en stol intill och laeser Haakan Nesser .., ni vet, "kim novak badade aldrig ..." och mitt i det jag skriver hoer jag honom skratta hoegt! Vi har skrattat mycket under dom haer dagarna .., det aer kul. Over and out. Elisabet.)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Behöver du skjuts hjälp?
Anna-Karin

Anonym sa...

Vad det låter roligt! Jag vill också vara med...

Det Mörka Hotet sa...

Skratta är alltid härligt - såväl borta som hemmavid!

Linda sa...

Åh vad man blir glad av dina rader :)
Välkommen hem till Sverige igen!

Turtlan sa...

PV tycks vara en superb resekompis precis i min smak också!

Å det där hotellet med de romatiska rummen... dit vill jag också! Hmmm så mysigt!

Välkommen hem till Svedala och Ditt Skåneland!

Turtlan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Leina sa...

TACK för fikat... Ska bjuda igen om tre veckor... Det var så långt in i hjärtat roligt att få träffa er... Speciellt sättet vi träffades på.... I flygande fläng... =D

Elisabet. sa...

anna-karin: nej, det löste sig .., ingen t-shirt hittade jag heller .. jag ringer dig ikväll!

marskatten,dmh, lindalotta, turtlegirl och leina: ja, det var så roligt och pv var en perfekt reskamrat!