onsdag 29 juli 2009

Lediga-dags-fönstret ...



Det här är utsikten från "sängen" i segelbåten.

Sjökorten uppe i taket och lampan som dinglar lite så där hit och dit.

Inte sover jag särskilt gott .., jag vrider och vänder mig tusen gånger och till slut lämnar jag pensionatsvärden åt sitt öde och kryper in och lägger mig i förpiken som är som en liten grotta och man kan väl knappast påstå att det är som en Hästens Säng och där är en pinne eller ett stag som man har mellan fötterna, men det går det med.

Ett slags äventyr är det.

2 kommentarer:

Monet sa...

Hur är det med båtlivet, Elisabet? Låter lite trångt:-)

Vi hade en gång samma problem med segelbåt utan namn. Den hette "båten" rätt och slätt och när exet och jag gått skilda vägar och han övertagig båten, en Sunwind 26, ganska lik din pv:s båt, då döptes den faktiskt till det och fick fint namn på sidan. "Båten" stod det.

Och vad han trodde att det var originellt.

Tills han slog upp i någon matrikel och såg att minst 50 båtägare till hade lika bristande fantasi:-)

Du kan ju alltid föreslå "Fjollen". Det döpte våra ungar vår jolle till, det var rätt kul!

Elisabet. sa...

Monet: båten är inte fullt så trång som jag minns den .., men ändå .. ,inet sover jag ju som en prinsessa förstås.

I förpiken var det ju som i en grotta.

Men kul ändå ..l-)