lördag 1 augusti 2009

Ledig dag ..

Vad gör man på en sån?

Jo, man gör ingenting.

Man bara finns till.

Man pratar i telefon med yngsta dottern och lyssnar till Ring-så-spelar-vi och sedan Melodikrysset och man äter frukost på inbyggda altanen och gosar med pElle.

Man åker till Haverdal och handlar mat .., promenerar sedan i fästingrikt gräs ner till stranden och havet och ligger där och tittar mot himlen och pratar med en pensionatsvärd och frågar om han också ser molekylfigurer när han blundar och det gör han.

Man plaskar ut i decimetertjockt lager av tång och maneter och tar sig ett dopp och när man kommer hem igen, blir det middag och sedan Plump, tillsammans med pv och hans mamma.

Pv vinner.
Bloggmadamen slår sin svärmor med tre poäng och tur är det.

Och man tänker att det är underligt att alla fåglar har tystnat, utom skatorna förstås och skatungarna har kortare stjärtfjädrar än sina föräldrar och skuttar lite på gräsmattan och pElle, han ligger mest under plommonträdet och ibland i en fåtölj.

När klockan är tio över åtta och kortspelandet är tillända, bestämmer man sig för att ta ett kvällsdopp.

Då är det alldeles totalt vindstilla ute.

Efteråt ska det bli ost och vin.

Och min lilla mobil har insomnat, så att ta emot sms eller samtal är hopplöst.

Bara så ni vet.

6 kommentarer:

Linda sa...

Åh vad jag blir varm i magen av ett ord...
Svärmor :)

Bert sa...

"Molekylfigurer"?!! Jag ser kartor, med vägar och platser i form av små ringar längs vägarna.

För övrigt måste du vara elektronikens skräck. Hur många kameror, mobiler, datorer har saligen insomnat i din "vård"???

Tur att du inte jobbar på sjukhus!

;)

Anonym sa...

Håller nog med Bert där!Babsan

Mian sa...

Molekylfigurer?
Själv ser jag bara sådana där prickar som far runt - det är väl skador i glaskroppen har jag förstått...

Oj då, trasig mobil igen :-(
Jag har kört med samma mobil i 8 år och den fungerar fortfarande, men nu har jag faktiskt bytt. Men jag ringer inte så mycket och SMS:ar gör jag nästan aldrig. Den mobil jag köpt nu har nästan inga finesser alls och då blir det liksom inte något annat än "vanliga telefonsamtal".

Elisabet. sa...

Till er alla: nä, den somnade inte in helt stilla, helt plötsligt skulle jag ange pinkod och den hade jag glömt eller jag har alltid samma och nu stämde den inte.
Kom hem nu och slog in puk-koden som jag har på papper framför mig, till den här telefonen .., "fel puk-kod, försök igen" står det ideligen.
fy fasen, vilken telefon!

Elisabet. sa...

Till alla: nä, jag hade glömt att jag flyttat över SIM-kortet till den gamla telefonen! Nu funkar den .-)