lördag 1 augusti 2009

Dagens fönster ...

... finns i Steninge hos pv:s mamma.

Ser ni det?

Inte?

Jodå.

Tänk er en inglasad altan, nästan helt målad i vitt och där på altanen finns en soffa, ett bord och några stolar och en öppen spis och massor med tidningar .., på bordet ligger nästan-helt-lösta-korsord från Aftonbladet och tidningen Smålänningen och från transistorradion hörs Melodikrysset.

Altanens södervägg består till största delen av skjutbara fönster.

Därifrån ser man ut över gräsmattan och där är trädgårdsmöbler (bloggmadamen sitter just nu vid ett av möblemangen ..), man ser också en vitmålad Friggebod där svenska flaggan hänger ovanför dörren (som för övrigt står öppen .., där låg pv och bloggmadamen i natt ..) .., intill friggeboden finns en jättelik Rhododendron som förstås är helt överblommad och här är ekar och jättelika körsbärsträd .., här finns ett trädgårdsland med vinbärsbuskar dignande av röda bär .., där finns en buske med amerikanska blåbär (fick vi till efterrätt igårkväll, inte busken, men blåbären ...) och alldeles här intill mig, står en röd cykel av märket Peugot.

Inte en endaste fågel hörs kvittra.

Jag ser en liten, liten, liten insekt som kryper på bordet .., och pElle bryr sig inte det minsta att hans matte och husse har kommit tillbaka .., han är ju Kung här på landet och har egen fåtölj och nästan egen altan också, i alla fall så tror han att det är hans.

Himlen är blå.

Luften ljummen.

Hos grannen hänger tvätt på tork i vinden.

Det är vad man ser när man tittar ut genom fönstret.

Här, ute vid havet, finns ingen täckning till mobilen och att ladda upp bilder går inte alls .., så ni får använda er fantasi.


Och efteråt testar jag igen att lägga in en bild .., och ser man på .., då fungerar det!

Så här ser det alltså ut.

2 kommentarer:

bettankax sa...

Återigen beskriver du, så om jag blundar, tror jag nästan att även jag är hos Gunvor :))
Ha det bäst och hälsa så gott!

Elisabet. sa...

bettankax: så bra! Att du är här, menar jag ..-)
Jag har framfört hälsningen.