lördag 3 oktober 2009

Eftermiddag ...


Samos.
Det är det där avskavda det handlar om.


Fotboll på tv.

Fisk i ugnen.

På andra sidan gatan kånkar mustaschprydda herrar på kylskåp och frysboxar .., ty nu töms lilla kvartersbutiken där jag arbetade i tretton år.

Det gestikuleras och pratas hejvilt.

En av männen tycks våldsamt upprörd.

"Snart utbryter nog skottlossning ...?" säger jag till pensionatsvärden som halvligger på soffan Ektorp och lite förstrött hejar på Kalmar FF.

"Jaså ...?" säger han som inte har bloggmadamens livliga fantasi.

Och utanför fönstret viiiiiiiner vinden.

6 kommentarer:

Evas blogg sa...

Vilken tur att du inte jobbade kvar där nu.

Jom Manilat sa...

En så vacker bild!

Linda sa...

vad händer med lokalen nu?
Kalmar???
Skärp dig PV!!!

Anonym sa...

Lokalen? Jag förstår ingenting.
Mitt smålandshjärta säger i detta fallet Kalmar, men det är ju Öster som verkligen gäller.
I denna matchen höll jag nog mest på Örgryte, faktiskt. Det är ju roligare om två Stockholmslag åker ut än att ett Göteborgsdito följer med.
PV

Elisabet. sa...

Eva: ja, det hade aldrig gått vägen .., och jag tackar Karina som nästan tvingade mig att söka jobb på stora affären .-)

Jom: jag tycker också om den ,-)

Lindalotta: åå, jag missförstod nog honom .., tog för givet att han höll på Kalmar ,-)

Linda sa...

Lokal-frågan rörde affärslokalen :)

Och nu PV kan vi börja prata allvar, jag håller fullständigt med dig om Stockholmslagen :)
Mycket märklig utgång, men kanske nyttig?!
Så länge det inte är MFF som trillar ur.... :P