söndag 4 april 2010

Intryck och avtryck och resor hit och dit ...


Tjamstanberget hemma.


Arbetskamraten packar för sin resa till Paris.

Och Fru Grå, kund i affären, susar idag iväg till London!

"Glöm inte fönsterhåven!" säger jag innan hon försvinner ut ur affären.

"Jag lovar!" säger hon leende.

Och yngsta dottern ringer från bilen .., nu på väg från Malå till Stockholm.

"Nu passerar vi Vormsele ..", säger hon och vi pratar om kärngrädde med tunt kornbröd och hemslöjdsutställningen varje sommar.

Alldeles lyrisk är hon .., ååå, så underbart det har varit att komma "hem" och hon bubbelpratarberättar om alla mänskliga möten som har gjort henne så lycklig.

Glädjen smittar.

3 kommentarer:

Amber sa...

Och sonen och jag susar också till London i morgon. Om vi hittar något roligt fönster tar vi en bild till dig.

Låter som om dottern din är lik dig i sin glädje över människor och möten. En härlig egenskap!

Elisabet. sa...

Amber: ja, hälsa fru Grå om ni möts ,-)

Man vet aldrig. Bäst det är råkar ni hamna på samma hotell och börjar samtala och då visar det sig ....

Ja, jag tror att dottern är ganska lik sin mamma i det fallet.

På bilden nedanför tycker jag nästan att hon är lik dig.

Turtlan sa...

Jag har några fler fönster till Dig från Barcelona men jag är ju lite off line just nu så de kommer.

Gamla datorn skulle ta på sig några timmar för att fixa över en bild till Dig så jag avvaktar tills nya datorn är hemmavid igen :-))

Turtlan