tisdag 6 april 2010

Och så ett soligt fönster från Torestorp ...



Från pensionatvärdens brorsdotter Joanna, hon som bor på Irland, kommer det här fönstret.

Och i det medföljandet mailet, berättar hon om något som rör vid mitt hjärta.

Så här skriver Joanna:

"Var uppe en sväng i Torestorp, utanför Kinna, mellan Varberg och Borås och hälsade på min fina vän Klara. Tog den här fönsterbilden då.

Klara, jag och Miriam bodde ihop hela gymnasiet och dom är mina allra allra bästa finaste vänner. Det är vi tre mot resten ungefär.

Vi bor ju alla ganska utspritt så vi försöker ses en helg två gånger om året, i våras var i i Stockholm hos Miriam.

Det var Klaras mamma Inger som gick bort i oktober, och samma dag dom gravsatte urnan så får Klara bekräftat att hon är gravid.

Livets cirkel i ett nötskal!

Hon och sambon Alex har tagit över föräldrarnas hus, Klaras barndomshem, Fönhult Lövhaga, och fönsterbilden tog jag på morgonen när jag och Miriam skulle hem, på självaste påskafton.

Om du tittar ser du både påskmust och påskliljor på bordet :-)

Och strålande solsken utanför!

Kramar!

Joanna."

Inga kommentarer: