lördag 24 april 2010

Någon eller några ...



... här i stan, ägnar sig åt att klistra upp såna här lappar på lyktstolpar och elskåp.

Eftersom jag ofta har en penna liggande i kappfickan, kan man lätt ändra lite på texten.

På en lyktstolpe ändrade jag till .."sångkultur", i stället för mångkultur, "turism" - i stället för sionism och kvällsfika i stället för narkotika.

På en annan ändrade jag på raden längst ner, så där som på bilden.

Tippex är himla bra.

Tyvärr var kameran hemma just då, men så här såg det ut.

Efteråt.

(Och numera har jag alltid såväl Tippex som tuschpennan med mig .-)

12 kommentarer:

qi sa...

Bra gjort Elisabet!!

Christina sa...

Heja!!!

ab sa...

Heja Elisabet! Humor är ett bra vapen!

Vilka fåntrattar.

Vonkis sa...

Helt underbart!

Inkan© sa...

Ja bra. Det finns allt för många - märkligt många i Skåne, som tror att svenskheten snart är utrotad.

Jag hörde en gubbe på radion som tillhörde den sortens fotfolk och han sa: Snart finns inga blonda och blåögda riktiga svenskar.

Jag, som är brunögd och mörkhårig tänkte att nu är brunrockarna och stöveltramparna snart här... som på 30-talet.

Det känns onekligen obehagligt.

Eva sa...

vilken bra ide!

Turtlan sa...

Bra! Mycket bra!

Guldmedalj till Dig!

Skrattade lite gott åt Ditt bus med att ändra på texten!

Visserligen är det bra att bekämpa narkotika men resten... suck!

Åk ut i världen och lär Er ett & annat säger jag.

Evas blogg sa...

Bra jobbat Eliabet!!

Elisabet. sa...

till er alla: ja, jag ska minsann ut på upptäcktsfärd och se om jag kan ska flera överstrykningar .-)

ab sa...

Jag tar mig friheten att länka till ett eget inlägg (till den där jeppen som tror att det är så stor skillnad på blondisar och t ex afrikaner):

Länk

tomasrj sa...

Heja Bettan. Civilt motstånd mot dumhet är det bästa som finns. Det kallas civilkurage.
:)

Elisabet. sa...

ab: ;-) tack för länken!

Tomas J: ,-)