fredag 23 april 2010

På agendan ....


Egentligen har jag ledig-helg, men nu ska jag arbeta för Karina, och blir på så sätt fri två helger på raken, vilket känns som ett mindre mirakel.

(Det finns andra som mer än gärna tar extrapass .., Rickard, jämnårig med min Anders, ska arbeta sex helger i rad!)

I vanliga fall arbetar jag sju till halv två på lördagar.

Så icke i morgon.

Då är det halv två till åtta som gäller.

Åååå, vilken lycka!

Då ska jag ha en skön morgon med Ring-så-spelar-vi .., och nya bageriet med sitt goda bröd och kanske en tidning ..., och bara ha det bra.

Det är tanken.

Från landet Halland meddelas att där klyvs det ved.

Ni kanske kommer ihåg den där eken i Steninge som fälldes till marken, det är den som nu ska tas om hand .., ja, den ska förvandlas till lagom stora vedträn.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Något av det bästa som finns är radio med lagom volym på en lördagsmorgon, kaffe och goda smörgåsar!
Ha en god lördag!

Elisabet. sa...

Marskatten: absolut! Jag håller med! Det är ren och skär vardagslycka. Eller helgdags.

missis p sa...

men visst e det skönt med frihelg. Själv jobbade jag också många på raken innan,tror det va innan MITT eget schema gällde. Ja jag jobbade 7 helger på raken. Antingen lördag+ söndag eller bara lördag. tyckte de va sådär.Nu e jag glad jag fått eget schema så man kan planera något. JA nu när de e fotboll för hela slanten så kan du ju komma ut i monn förmidda o se kasper spela i öja där det bjuds på riktigt rolig o BRA fotboll o korvgrillning..........NÄR SKA JAG HÄMTA DEJ..hahahahhahhaa.......du hinner,e slut vid 12..........kram

mossfolk sa...

Lördagsmorgnar är den bästa tiden på hela veckan!
Ring så spelar vi, morgontidning, och sconesfrukost. Tyst i trappuppgången och utanför tycks världen fortfarande sova.
Morgonstämning, lugnt och skönt.
Så är det här :)
Ha en bra dag!

Elisabet. sa...

missis p: tack för omtanken kära Malin, men jag sitter här vid stora slagbordet och har det så skönt ,-)

mossfolk: absolut! Nu väntar jag bara på kaffet ...