fredag 30 april 2010

Nu snart ...


Och nej, så här solbränd är jag inte.
Det bara ser ut så, när man har klickat på "autofix".
En sån knapp skulle man ha här i livet.
En autofixknapp som ordnar det mesta.


Ja, nu snart cyklar jag iväg till stationen för vidare befordran till landet Halland.

Det har varit vansinnigt mycket folk idag .., hur ofta som helst har alla kassorna varit bemannade och efter igårkväll - då jag var så speedad, ja, det var alla som var med under gårdagen -, blev det bara tre timmars sömn drygt och hela dagen har jag känt mig svimfärdig av trötthet.

Men nu stundar ledighet.

Med mig på resan har jag en plastkasse med humle.

Åååå, tack snälla exet som kom körande med den i morse!

När vi köpte huset på landet, tyckte jag att lilla utbyggnadens vägg var alldeles anskrämlig, så jag köpte humle och exet nödgades bygga en spaljé i trä - under protest -.

Men oj, så fint det blev och nu har humleplantorna förökat sig våldsamt och tvättstugan håller på att rivas och byggas om och då gullbad jag såväl honom som hans fru att få några skott och det är nu dessa som ska få följa med till det där gula huset på kullen.

Att ha ett gott förhållande till sin före detta äkta hälft .., och kanske framför allt med hans fru (eller make, om det är på det viset), det är nästan ovärdeligt!

Såja.

Ha nu en skön Valborg alla goa, rara bloggvänner och ni som inga bloggar har och du som idag i affären frågade mig om jag hade en blogg ..,. trevlig Valborg till dig med!

Var rädda om er!

7 kommentarer:

Evas blogg sa...

Tack detsamma!! Och vilken snygg blus du har!

Moster Mjölgumpa sa...

Jag önskar dig och pv detsamma. Då ska det snart bryggas öl förstår jag...

Bloggblad sa...

Jag som sovit lika lite i natt hoppas att du får sova. Jag knoppade in en timme på soffan, jätteskönt.

Lycka till med humlen! Men lägg ingen under kudden, man blir så lugn då... :)

Anonym sa...

Tyvärr kunde jag inte vara med på ICA kvällen, synd. Önskar dig/er en trevlig Valborg
Fru Grå

Anonym sa...

Åh humle som är så vackert! Hoppas du får den att växa!
Kontakten med exet är otroligt viktigt - man kan vara mkt goda vänner livet ut fastän man har beslutat att gå skilda vägar. Jag är jätteglad över min ex-kontakt o så här bra tillsammans har vi aldrg haft!
Trevlig valborg på dig! // Catarina

Anonym sa...

Trevlig blogg :-)
Önskar dig en fortsatt trevlig afton!!


/Livet på väster

Elisabet. sa...

Eva: det är mer som en tunika .., helt i linne, köpt på UNO i Helsingborg. Två stora fickor. Underbar! Och i hela mitt vuxna liv har jag ju nästan alltid vitt upptill .-)Tala om enjängd.

Moster Mjölgumpa: absolut .-))

Bloggblad: vi var uppe (Leina är ju här) till mot tolv .., sen stöööp jag!

Catarina: håller med! Och allt blir så mycket enklare och det känns så bra i hjärtat tycker jag, när man - fast skilsmässan är ett faktum - kan känna att åå, den här människan är jag stolt och glad över att ha som pappa (eller mamma) till barn! (Om man nu har barn).

Fru Grå: det kommer säkert fler tillfällen och då tycker jag att du ska komma .., det bär sig, om inte annat .-)

Livet på väster: tack du! Hoppas din blev bra.