onsdag 28 april 2010

Summering.


Såja.

Nu är åtta brudspireabuskar planterade och på plats.

Pensionatsvärden grävde och grävde och jag fyllde på med gödsel, ny jord och planterade själva busken.

Underbart!

Det kommer att bli såå fint, ja, hela altanen inramad av dessa buskar som jag tycker så mycket om.

Och mot husväggen finns nu (fanns inte tidigare år) såväl humle, som kaprifol och klematis, ja, två stockrosor också.

Ännu mera humle ska planteras och en Schersmin planterades i fjol .., och så finns där redan sedan förut fläder och vinrankor.

Vänta ni bara .., det ska bli så ombonat och trivsamt där ute!

Sist av allt bakade pensionatsvärden bröd och här sitter jag med ett glas rött vin och lite ost och gläder mig åt att vi får besök i helgen.

Från Uddevalla kommer nämligen hemifrångrannen och vännen Leina!

Hon ska fira Valborg med oss och det är andra besöket här i det gula huset på kullen, ja, för hennes del.

Ååå, så roligt det ska bli!

8 kommentarer:

Turtlan sa...

Ja just det!
Spirea vill jag också ha! Flera buskar!!!

Favoriter!!!

Lena sa...

Jag vinkar när jag åker förbi!

Amber sa...

Åh, vad fint det låter! Du kommer att trivas och njuta. Så gör man när man ordnar det för sig, Elisbet!

Amber sa...

Äh, Elisabet, förstås. Jag är för trött, men förstår mig på växter ändå. :-)

Tankevågor sa...

Det kommer att bli jättefint! Nu fattas det bara att den finaste blomman av alla rotar sig där också. :-)
Men det är väl snart som du ska flytta dit eller hur?

Anonym sa...

Ååååh, vad jag längtar tills det börjar spira här också, inte bara intill väggen. Det är fortfarande en hel del snö kvar på gräsmattan på östra sidan huset. Men torkvindan har tinat loss, så snart ska det fladdra av lakan på linorna! ellem

Elisabet. sa...

Turtlegirl: jag tycker om buskar .., det bir så lummigt och fint och så tycker jag om doften av brudspirean som blommar .-)

Lena: när du är där i närheten, kom gärna förbi och ta en kopp kaffe och en uppvärmd giffel! Man behöver INGET inbjudningskort!

Amber: ,-) Ja, det kommer att bli bra.

Londongirl: på tåget hem räknade jag ut att jag har fyra jobbarhelger kvar .., av totalt tio stycken. Slutar den elfte juli, en söndag.

ellem: det är tur att man är van när man bor där uppe .., annars skulle man ju bli tokig och det var vad jag blev ,-)

Monet sa...

Det där blir jättefint Elisabet. Spirea har jag haft i nästan alla mina trädgårdar. Och de andra växterna också.

Härnere är det andra sorter. Spännande det också. Och min svenska hitfraktade Flammentanzros, den som klättrar och blommar så fantastiskt, den kommer sig fint med många knoppar nu"