fredag 25 juni 2010

Midsommarafton ..


Längst ute på bryggan (den som man har kunnat köpa in sig på, bräda för bräda .., har Kallbadhusföreningen midsommafirande .., hela tiden dansas det och där finns också en midsdommarstång .., något kallbadhus finns inte - inte ännu -).

... blir middag nere vid Marinan och det är den allra mest ljufvliga av sommarkvällar .., så vi sitter ute i det fria .. med havet på ena sidan och jag har solen i ögonen, men åå, det är som bäst ändå!

Lagom mycket folk.

Där sitter också Lena, Anders, Julia och Sanne .., kunder från lilla kvartersbutiken och det blir mycket hejande och där är båten från Polen som kommer in till hamn och där är båten från Ystad, till Bornholm, som ger sig iväg och fiskmåsar skriker och en labrador simmar i havet och långt borta ser vi ett barn som doppar sig.

Maten är god.

Lammfilé med god pommes och sallad och en aioli, men också någon slags underlig rödlöksmarmelad till .., alldeles för mycket, det hade räckt med aiolin, men gott var det ändå.

Och allt möjligt pratar vi om.

Mest kanske om Möten.

En helt underbar midsommarafton.

Tack du rara Kerstin som kom med förslaget.

Och tack du generöse pv som så schangdobelt stod för notan!

8 kommentarer:

Suzan sa...

mmmuuums!

Sven Teglund sa...

Så blå himmel över bryggan! Riktig midsommarkänsla!

Hjortron sa...

Åh, så härligt - ha det gott!
Här mygg, sol, regn, mygg, fotboll, polska jordgubbar -
och error 503 då jag ska skriva till dig ...
Ha det gott!

Elisabet. sa...

Suzan: ja, det var verkligen MUMS!

Sven: tänk dig vågskvalp och fiskmåseskrin .., tänk dig musik en bit bortifrån .., ååå, så härligt!

lifeblog: error 503! ajabaja! Stor kram!

Hedgren sa...

Gästen från väster tackar o bugar för en underbar kväll! Kram till er båda!

Bloggblad sa...

Jag kan precis känna känslan där nere vid vattnet med de stora båtarna!

Här har det enligt "same procedure as every year" firats midsommar med korridorkompisarna från studenttiden. Fast bättre väder än vanligt... Så underbart det är med gamla goda vänner. Jag har svårt att gå och lägga mig, sitter med balkondörren öppen mot norr och ser att solen inte alls är långt nerkrupen bakom Ramunderberget.

Och jag har dansat Små grodorna med mitt livs efterrätt... kan det bli bättre?

Mian sa...

Åh så skönt att ha havet i närheten! Jag skulle så gärna vilja bo nära vatten; kanske skulle Ystad kunna vara en stad för mig?

Vonkis sa...

Så skönt det där låter, havet, solen, sällskapet.