tisdag 22 juni 2010

Norröver ...


Min väskas innandöme.

Tre timmar tar resan från Ystad till Halmstad.

Dessutom är Öresundståget från Köpenhamn till Malmö 20 minuter försenat, så resan blir längre än dom tre timmarna.

Egentligen.

Och jag sätter mig i tysta kupén och känner igen minst tre av de övriga passagerarna.

Stopp utanför Helsingborg (vid Mariastaden .., där vi inväntar ett mötande tåg) och på något fler ställe också .., och till slut kommer vi fram till Halmstad.

PV möter vid stationen ..., kör hem till Stensjö (tar 20 minuter drygt) och jag faller ihop på den guldiga soffan och berättar om våra nya öppettider .., att vi nu öppnar butiksdörrarna klockan 8 i stället för 9 och hur stressigt det blir att hinna med allt på morgonen och hela dagen påverkas av detta.

Efter middagen hoppar pElle upp och lägger sig på mitt bröst.

I säkert en halvtimmes tid masserar jag hans nacke och ingenting i världen kan vara skönare, det är vad pElle tycker om detta.

Fotboll på tv.

En glad Maradona kindpussar sina spelare.

Och nu blir det promenad mot sängen!

3 kommentarer:

Bloggblad sa...

VILKA FÄRGER!!!! WOW!

Du är ju i alla fall morgonpigg - skulle skolan plötsligt börja 7.10 i st 8.10 då skulle jag få byta jobb.

Jag tycker att det gott räcker med att folk kan börja handla kl 9. Och inte behöver man göra det på söndagar heller.

Tankevågor sa...

Vad tidigt ni ska öppna! Undrar just om ni har några kunder som är vakna då.

Men vad skönt ändå att få mellanlanda hos dina killar, pElle, PV och Sigge.

God natt i landet Halland!

Elisabet. sa...

Bloggblad och Londongirl: det är konstigt att det kan bli sådan skillnad .., förut började jag oftast klockan sju, men var på jobbet vid tjugo i, för att inte behöva stressa.

Nu börjar vi också klockan sju (inte alla, men många),men jag ska vara klar med mitt en timme tidigare, då vi öppnar åtta.
Gud, vilken stress det blir!

Att arbeta söndagar är inga problem, tack och lov att vi har dem!

Och jag tycker absolut att man ska kunna handla på helger och kvällar, när skulle vi andra som arbetar i butik på veckorna, handla?

Det är slagsmål om söndagsjobb, kan jag berätta ,-))