lördag 22 januari 2011

Stora speldagen ...


På väg till affären i morse.
Klockan var kring tio.


Det blev precis som pv trodde .., en h o r d av spelsugna män (jo, mest män) som stod i kö i kassa 1 och Gud vare lovad så arbetade även Mattias, så den rara E och jag själv skötte kassorna och Mattias tog spelen och allt gick bra.

Lite annorlunda blev det idag .., mycket mejerijobb .., och jag har rensat i frukten, frontat vid juicer och ägg och annat och haft andrakassan mellan varven.

Allt har gått så bra!

E läser i vanliga fall på högskolan i Halmstad och var synnerligen analytisk och pedagogisk när hon visade hur allt skulle skötas på kvällen och vi var klara i tid.

H ä r l i g t!

Och sist av allt kom pv och hämtade mig och nu blir det snart stekt kolja till middag, ganska sen middag faktiskt.

Livet känns bra.

Det blir verkligen bättre och bättre för var dag.

Inte för en sekund trodde jag det dag 1.

8 kommentarer:

Jenny sa...

Å vad glad jag blir när jag läser det här inlägget! Och visst är det skönt när det där magonda försvinner... Kram

Steel City Anna sa...

Vacker bild! jag gillar de där på väg bilderna :)

Elisabet. sa...

sportigajenny: ,-) Ja, det är underbart. Helt borta är det inte, jag hade sån gräslig ångest när jag körde iväg i morse, men det löste sig ju.

Anna: jag med ,-)

Jenny sa...

Ja usch det förstår jag att det var magont på väg till jobbet med tanke på att PV skrämde upp dig! ;)

Margareta Lundgren sa...

Glad över att du fick en bra dag. Blev också orolig över speleriet. Det syns och stressar alla i min affär också. Vila nu och ta hand om dig. Det är kul att jobba och träffa folk, men att stressa på sig är INTE kul!
Kram
Margareta

Elisabet. sa...

sportigajenny: ja, fast han ville nog inte skrämma mig, mer som ... förebereda mig ,-)

Margareta L: det blir bra det här, det tror jag. Jag vet ju att det är så här jag fungerar ,-)

Sven Teglund sa...

Skönt att höra..... att det blir bättre och bättre dag för dag. Precis vad jag trodde!

Cecilia N sa...

Klart att du trodde att det skulle bli bättre dag för dag även dag 1!

Det har iaf vi andra trott.