lördag 15 januari 2011

Vilken lördagkväll ...!!

Först spelar Sverige skjortan av Slovakien i en fartfylld handbollsmatch från Göteborg och sen blir det "Stjärnorna på slottet" och åååå, så jag njuter av människor som inte nödvändigtvis måste ta upp hela scenen själv, utan kan umgås som vanligt folk.

Det här tycker jag är den helt klart bästa serien av slottsbesöken som varit.

Och yes!, att jag beundrar såna som Marie Göransson som vågar visa sig helt osminkad och direkt från lagården, allra helst med tanke på hur mycket utseendet säkert betyder i skådespelaryrket.

All heder åt henne!

8 kommentarer:

Turtlan sa...

STORT STORT GRATTIS på födelsedagen!!!!

Hipp Hipp Hurra!


Visst är det ett härligt tv program. Fast jag tycker det är lite för snällt ibland men ändå inte. Jag tycker det är skönt slippa se konflikter som ev. uppstår mellan deltagarna men det är lite för snällt på samma gång. Svårt att bestämma mig i frågan...

Instämmer i all heder! Så skönt slippa se att de är sminkade fast det är i ottan!

Grattiskram!

Steel City Anna sa...

Det var bara roligt när Gardell var med, sen har det gått utför tycker jag :)

Jo, Ahlstedt-säsongen var också ganska underhållande :)

Fast lite söta var de ju i lagårn, får jag väl säga. Men jag hade nästan hellre hört bonden berätta om sitt liv ..

Elisabet. sa...

Turtlan: tack, tack .., nej, jag är väl konflikträdd förstås och vill helst att alla ska vara vänner ,-)

Anna: ja, det är ungefär så .., men bonden .., vet du, jag tänkte samma sak!

Bloggblad sa...

Jag tyckte att det var obehagligt med både Ahlstedt och Gardell - kändes som att tjuvtitta på nåt jag inte borde ha sett.

Den här omgången är himla trevlig. När man lärt sig sedan barnsben att inte prata skit om folk och vara tarvlig rakt ut mot någon (jo, jag har misslyckats, men inte offentligt) känns det märkligt att se kändisar göra precis motsatsen.

Att bära sig åt som idioter för att det ska bli "bra tv" (vilket jag hört ibland) känns märkligt. Vem vill ha sånt i tv? Svenska folket? I så fall tillhör inte jag svenska folket.

Elisabet. sa...

Bloggblad: ja, så känner jag det. Sen öppnar sig ju människor mer eller mindre, men det får man väl räkna med. Och man omvärderar också .., i första avsnittet tyckte jag att Ekborg var en himla kaxig typ, det tycker jag inte längre.
Och som sagt, Marie Göransson, jag tycker att hon är så himla klok!

Turtlan sa...

PS, ett tips att det handlar om Din plats i syskonskaran på Radion just nu.

Hej från lyssnar på P4 :-)

anna of sweden sa...

En riktigt stor grattiskram från mig och Söta K!

SoF sa...

Jag är likadan...

Vill att det skall vara harmoni i gruppen.
Känns som man har genomskådat medias dramaturgi både i tidningar och tv, när det gäller att vilja skapa konfrontationer - bara för att det ska sälja och ses av så många som möjligt.

Och det verkar som om det är fler än jag/vi som känner likadant, om man ska gå efter tittarsiffrorna på detta program, och även för "Så mycket bättre" som blev en riktig succé.

Å heja Göransson. Starkt!

Glad söndag!