onsdag 15 juni 2011

En hälsning från pElle ...



"Hej alla vänner!

Så här skönt har jag det här i landet Halland.

Jag gör inte så mycket .., spankulerar mest omkring och följer matte i hälarna.

Matte är min bästa vän, men inte när hon ska klippa mina klor.

Ikväll har husse fällt små träd, medan matte stod där och kommenderade.

En gång sa husse: "du tror visst att du bestämmer allt du ...!" och då sa matte att det trodde hon.

Det tyckte jag var rätt kul, men det tyckte nog inte pv.

Hej svejs från mig!

Er vän pElle."

9 kommentarer:

Cecilia N sa...

Ja det var en actionrulle det där ...

Elisabet. sa...

Cecilia N: ja, det är ungefär den action som pElle är med om på dagarna ,-))

Monica i Torsby sa...

Fina lilla Pellevännen!

Elisabet. sa...

Monica i Torsby: ja, han är så härlig! PV frågar ibland ur gammal han är. Jag vet helt ärligt inte. Fjorton, kanske? Jag var i alla fall med vid förlossningen; hans mamma hette Bodil och var min älsklingskatt och så hade han en bror som hette Henke, som också var sååå fin!

Ruta Ett sa...

Om han kunde så skulle han vissla lite. Jag tittade på svansen som rör sig lite nonchalant så där, som vi gör när vi stampar takten med foten till en sång vi nynnar på.
GullepElle...

BeritElisabet sa...

Ser att du också kallar nytillskottet för "lillkameran".
Jag läser dig troget - fast trist nog har jag (nästan) aldrig kommenterat. Men följer, det gör jag! Med glädje.
Och nu tror jag till och med att jag ska skicka dig ett par fönster. Om en stund.
pElle är förresten en sötnos, och det är sigge nilsson också!
Själv har jag både en hund och tre katter!

Elisabet. sa...

Ruta Ett och Berit Elisabet: ja, några minuter innan filmen togs, hade jag lekt lite med pElle och låtsasjagat honom på gräsmattan. Nu var han inte riktigt säker på vad matte hade i kikaren ...., bäst att vara beredd. Och liiiite sur var han också.

mossfolk sa...

Fina pElle! Tar livet ganska med ro ser det ut som :)

Turtlan sa...

- Ja här sitter jag...

- Äh, nu går jag.....

Ungefär så är handledningen i lilla fina pElle filmen.