söndag 12 juni 2011

Kväller ...



På väg in i lilla hamnen igen ....
Pv tar ner seglen, jag sitter vid rodret.


Nej, något fiske blir det inte.

Det är "gammal sjö", dåligt med vind och finns den alls, är det motvind när vi går ut till havs.

"Den här båten går bra i medvind, men är eländig att kryssa med ...", säger pv.

Så det blir mest att sitta där i solstrålehavet och lyssna till fiskmåseskrik och småprata.

När vi vänder hemåt igen - i medvind -, går båten som ett spjut!



Efteråt, medan pv pysslar med båten, går jag till hästarna i hagen.

3 kommentarer:

Turtlan sa...

Vilken fin kväll utan tvekan. Lika fint här norröver men lite mer vind.

Härligt med segelbåt. tyst jämför med motorbåt.

Jag är mer än sovtrött efter en helg till sjöss. Men fastnade framför en film så timmen blev sen.

Kväller från mig!

Elisabet. sa...

Turtlan: ja, det var verkligen så härligt! Perfekt avkoppling att vara nära vattnet - i båt - eller att bada ..., eller sittandes på en klipphäll.

Cecilia N sa...

Say after me, please: en kamera.

Sån där långsam segling i kvällssolen saknar jag!