fredag 10 juni 2011

Hemöver ....



Det slår mig, när jag sitter på moppen och kör hemåt (men först tar höger här mot Skintaby och kör några kilometer extra, bara för att se hur där ser ut ...), att det är ungefär som att bada i havet .., det är en endorfinkick som gör att glädjehormonerna rusar runt som galna i kroppen!

Dom här hästarna möter jag varje dag på min väg till jobbet.
Fyra stycken är dom.

En av dem brukar ligga behagfullt utsträäääckt i gröngräset.

Det lilla röda huset som skymtar i kurvan, heter Backalyckan.


Säden vajar i vinden .., eller i blåsten.

Det blåser rejält från havet till och flera gånger gungar moppen till!

På andra sidan vägen ser - och hör - jag fåglar som tycks ha flygövning.

Massor med antingen starar eller kajor .., åååå, så det skriks och flaxas!

Molnen är hotfulla, men några minuter senare bryter solen fram.

Åååå, det blir varmt om händerna!

2 kommentarer:

Inkan© sa...

Tack Elisabet för underbara bilder med sommar i! Jag kan känna doften från hästhagen och minns hur pojkarna i min hemby gärna smusslade in sädesax under blusar och tröjor för att retas.
yak- vad det kändes obehagligt - axen liksom kröp av sig själv under kläderna över rygg och armar.
Levande...

Ulrika sa...

Å va fint! Kan förstå att du gillar din nya moppe. Man kommer ju närmare naturen än när man sitter instängd i en bil.