onsdag 8 juni 2011

Resumé ...



Stressig dag på jobbet.

Eftersom hyllorna gapade halv - (eller hel) tomma efter helgens äventyr, kom det hur mycket varor som helst med leveransen och var man än gick, mötte man en ung man eller kvinna som fyllde in varor!!

Själv har jag kämpat med mejeriet .., och fyllt upp läkemedelsbiten och lite av godiset och batterier och annat som finns vid kassorna, men å, vilket jobb de på golvet utförde!

Där var den flinka Emmeline och där var Martin och Nellie, chefen och Mattias och i charken fanns Sofia, som läser till jurist men sommarjobbar just i charken!

Nu finns i arbetsstyrkan en blivande gymnasielärare, en blivande socionom och en blivande jurist! Inte illa!

Innan dagen var slut upptäckte Lena att det blivit fel på en ATG-kortinbetalning och det var jag som tog emot den. Aj, aj, aj!

I morgon ska jag ta från egen plånbok och ersätta butiken, fy, så p i n s a m t!

Körde hem med moppen .., därefter raka spåret tillsammans med pv till Steninge, där jag tog ett ganska långt bad i havet.

Herr Pensionatsvärden har i eftermiddag cyklat tio mil och en kilometer.

I förrgår nio mil.

Nu är han trött och jag är fylld av beundran.

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Å men du måste väl få göra fel...hur mycket kommer det här att kosta dig din stackare?!

Elisabet. sa...

Ulrika: 245 kronor. Det överlever jag ,-)