fredag 15 juli 2011

Nio dagar i frihet ...



Det är nog arton år sedan jag senast hade så få semesterdagar, men så är det ju när man har sagt upp sig och därefter vandrat i Utanförskapet under sex månader, då får man vara tacksam för dessa nio dagar och så ytterligare sju dagar om några veckor.

Ja, egentligen är det sju dagar nu också, men jag räknar in lördag och söndag så känns det bättre.

Lite längre.

Fortfarande är hostan eländig, men det ska nog fixa sig.

I morgon blir det - hopefully - montering av fönsterbokhylleskivorna, vilka nu är målade såväl första som andra varvet och nu återstår att hitta en fin liten lampa, kanske en klämlampa eller nåt sånt .., och det ska bli fint, det har jag lovat mig själv.

Och pv.

Han har susat iväg med båten för att lägga ut det nya nätet med större maskor.

Om fem dagar kommer den rare Gunnar från Jämtland på besök.

Och om tolv timmar ska ni få se vad som kom med posten idag.

Ett hjärtevärmarpaket från Ystad.

2 kommentarer:

Monica sa...

Glöm inte att vila mellan varven och en riktigt skön semester önskas:-)

Elisabet. sa...

Monica: å, jag vilar nog må du tro!