lördag 26 november 2011

Två bilder från en lördagkväll ...


Krukorna på fönsterbrädan ska bytas ut. Jajamen.

Så här är det: jag har jättesvårt för sånt som är smalt och avlångt, eller högt.
Blommor i vas - typ höga liljor -, jo, men jättevackert, men inget för mig!

Och möbler som har oregelbunden form (barock eller rokoko .., ja, ni vet, sånt som bullar ut och slingrar sig) .., samma sak där.

Såna här moderna gardiner som är straaaaaama och hänger släta som strykbrädor - jo, jättefint - men inte nåt för mig.

Jag tycker om b r e d d och att hålla ihop rummet på nåt vis.

Herr Pensionatsvärden är egentligen tvärtom.

Gissa då hur det kändes för honom att mot sin vilja sätta upp först gardinstången som är 3 meter lång .. ("men ska du ha den utanför fönstret ...,? va? ända mot väggen nästan ...!!") och därefter hjälpa till att hänga upp fyra styck gardiner av märket Lenda från Ikea ..., ja, det var inte det lättaste.

Inte mentalt, i alla fall.

Efteråt sa han flera gånger att "ja, kanske att jag vänjer mig ..?".

Själv tycker jag att det blev så bra!
Rummet - och framför allt fönstret - känns så mycket bredare och större!
Och nu kan vi dra för när solen står lågt och lyser rakt in mot tv:n!

Nackdelen är att pianot tar sån plats, att soffan hamnar lite på sniskan framför fönstret och jag tycker ju om symmetri.

Nåja, det löser sig väl så småningom.

Medan jag har arbetat, har pv även målat sängkammargolvet - nu andra varvet -, samt satt upp en utomhusbelysning.

Härligt, härligt!



Att sigge nilsson och harry är bästa kompisar, det har jag vittnat om tidigare.

Ikväll delade dom på en portion mosad potatis/kokta morötter/lever och sås.

Jag ä l s k a r dem båda och sigge är en sån personlig katt att jag skulle kunna äta upp honom!


Uppdatering: pv hälsar att han "redan håller på att vänja sig".
Jo, jo .., det säger han just innan sänggåendet .., man undrar om han försöker ställa in sig på nåt vänster ...?

6 kommentarer:

-B- sa...

Det ble fint :-)

Til PV :Husk Berit.........

Anitha sa...

Och alltid är det (de stackars) karlarna som måste ge efter för kvinnans vilja. Nästa gardinsbyte får väl han välja gardiner - du vänjer dig väl också? (sagt med glimten i ögat)

bettankax sa...

Ser jättefint ut! Ombonat och trivsamt:)

Elisabet. sa...

*B*: ja, det blåser friskt här nu ,-)

Anitha: just det .., jag inser också att det är på det viset, men jag tröstar mig med att fönsterbrädan/bokhyllan som han också var så tveksam till, den tycker han jättebra om nu ,-)

Pv vill ju ha OMTAG ..., och sa igårkväll att jag ska ge honom minst tjugo omtag i julklapp.

Sen är det väl så här .., att han bryr sig mindre än jag gör .., jag vande mig ALDRIG med storblommiga gardiner med omtag ,-)

bettankax: jo, det blir nog bra .., det tror jag (var nyss in och kollade).

SoF sa...

Inte fel att börja söndagen med ett skratt.
"Jo, jo .., det säger han just innan sänggåendet .., man undrar om han försöker ställa in sig på nåt vänster ...? "

Hi,hi.

Varma halvtomhalvt stormhälsningar!

Monet sa...

Hur HAR ni det i stormen? Läser och ser på svenska medier att det är ordenligt "på" Och syster och mamma i Skåne bekräftar att det blåser ordentligt!!

Det blev JÄTTEFINT med gardinerna. Jag håller med dig om att det är synd att soffan inte kan stå symmetriskt framför fönstret, det har jag tänkt på redan innan gardinerna kom upp. Är det pianot som står i vägen? Det blir väl ett sjå att eventuellt i så fall försöka flytta på det kan jag tänka? Men med soffan symmetrisk mellan gardinerna blir det helt annan harmoni - jag tror du har lite inbyggd feng shui i dig faktiskt!! (Förlåt pv om man bidrar till att förstärka vissa tankegångar - jag var ju orolig redan när det gällde guldsoffan:-).