måndag 12 december 2011

"Men det är mest hav och hundar ..."


... ja, på bloggen, sa den rara Anne-Marie på jobbet idag.

Det var när jag tittade in för att köpa julfrimärken.

Så här kommer en bild på julkortstillverkandet här i det gula huset.

Som omväxling.

Och tänk, så u n d e r b a r t det är att ha en färdigskriven adresslista och säkert blir det som förr om åren .., man glömmer att skicka till någon rar människa och så nästa jul, då tänker den människan .., "ja, Elisabet skickade ju inget, då skippar jag det också ...".

Men så har jag ju dåligt samvete och lägger verkligen manken till för att komma ihåg den som ifjol glömdes bort och så går julkorten om vartannat .., ett år får man och nästa blir man utan!

Och man märker att tiden går.

Namn faller bort.

På kuvertet till Lainejaur, det som syns på bilden, stod i fjol även Arnes namn.

På ett annat har Carl-Olofs ramlat bort - där står nu bara Kerstin Sjölund -.

På ett tredje har min morbror - Olaf Bergman - försvunnit.
Där står nu Gunhild Bergman.

Livets gång.

Precis så.

3 kommentarer:

Biggan sa...

Mitt "knep"(börjar bli smått gaggig faktiskt-men jobbar på det) är, att jag varje år skriver lista på vilka jag skickat julkort till...dimper det ner ett till mig som jag glömt bort att skicka till antecknar jag det på listan och bättrar mig året därpå...
Så kör jag en annan fuling...dom jag inte får julkort tillbaka av gör jag en liten diskret hahah anteckning om det och avvaktar året därpå...Verkar kanske fööör prusiluskigt och petigt, men jag får litet ordning på torpet sas.
Ja Elisabet, visst är det sorglit när ens vänner, släktingar, bekanta inte finns mer bland oss. Jag har i min adressbok ganska så mycket överstrykningar numera.... Men tankarna går till dom varje jul.

Elisabet. sa...

Biggan: för några år sedan tappade jag sugen med julkort .., jag som tidigare kunde skicka nästan 100 stycken!

Nu är det mer "måttligt" ,-)
Och nog är det ju jätteroligt att få såna också!

Evas blogg sa...

Jag knåpar också med julkort, mina egna denna gång. Har ju gjort ett antal och sålt innan dess.