torsdag 12 april 2012

En timme innan jobbet ....




Eller i alla fall nya sånger.

Medan pElle putsar pälsen .., strosar harry omkring lite och kollar omgivningen och själv får jag  överraskande telefonsamtal från Ann-Sofie i Bjurholm .., tänk, vi delade övervåning 1971 - det var i Lycksele - och hon stod intill mig när jag fick telefonbesked från barnmorskan att jag var gravid (då var jag sjutton år, skulle om någon månad fylla arton) och på kvällen låg vi intill varandra och Ann-Sofie bad "Det går en ängel kring vårt hus ...", såååå orolig var jag över vad mina föräldrar skulle säga!

Dagen därpå promenerade jag till Tempo och köpte bruna babykläder.
Och i magen grodde fröet till dr Böhlander.
Vilken lycka!

Och visst är det förunderligt, att vi surrar i nästan trettio minuter och det känns som hade vi setts i går!

Härligt!

Tidigare idag berättade jag om Sädesärlan som uppenbarade sig vid den stora lagården.

Och är jag inte alldeles fel ute .., så är det Gransångaren som kvittrar i bakgrunden?

Det är som ett strömhopp av sommarfåglar nu!

5 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Fågelkvittret på inspelningen hör inte jag ett dugg av.
En påminnelse om att jag måste kolla min hörsel som jag vet är väldigt dålig...

Tankevågor sa...

Åh så gott han har det där i solen pElle! :-)

Mian sa...

Visst låter det som en gransångare!
Det är helt rätt tid nu, när vi var i Skåne runt 20 april förra året så sjöng det gransångare precis överallt.

Jessica sa...

Så fin han är, pElle!

Och det är så fränt med vissa personer, fast man inte pratat på år och dar var det som man pratade igår!
Och på Tempo i Lycksele, där har man varit många gånger :)

Elisabet. sa...

gunnar: det är nästan lika illa för pv .. han hör inte fåglar som jag själv kan lyssna till!

Tankevågor: pElle älskar att ligga i solen, som katter ofta gör ,-)
Och helst när matte. Nära-nära-nära.

Mian: det var ni som lärde mig!

Jessica: ja, jag med ,-)