fredag 13 april 2012

Här och nu ...

Ledig dag och solen flödar.

Zoegakaffet räcker till  en  enda kopp .. men den tar jag med mig och goda mackor därtill .., och sedan  sitter jag där ute på altanen och bara gottar mig åt fågelsång (på tv-antennen flöjtar två starar .., ännu har inga hustrur uppenbarat sig, trots att jag tipsat om olika dejtingsidor!)  och värmen mot kinden.

På bordet intill dagens tidning och så pElle och harry.

I timmar kan harry leka för sig själv ute på tomten och för en stund sedan skickade han ett mms till vännen Gunnar i Jämtland .,. tänk, vad en blandrashund kan åstadkomma!


Gunnar berättade att han just då stod och hamrade i det blivande hönshuset och att vi kunde titta in och följa hans arbete (och så småningom hönsens liv och leverne) via den nyinstallerade webbkameran.

Och titta, här sitter han (oj, vad jag har sinkat honom i hönshusarbetandet idag, förlååååt Gunnar!) och vinkar till alla bloggvännerna!

Sen såg det ut så här.
Jahapp ...., paus redan?
Eller "allaredan", som pv säger.

Och om ni inte visste det, så kan jag meddela att detta med ledighet sannerligen inte är överskattat.

Just det.

8 kommentarer:

Lena sa...

Nä, att vara ledig en dag som denna är underbart!

Evas blogg sa...

Och jag försökte att ringa dig jättelänge men det tutade bara upptaget :) Här har det också varit en vacker dag.

Elisabet. sa...

Lena: ja, jag håller med!

Eva: upptäckte nu att telefonen varit påslagen .-)

gunnar i vaplan sa...

Jo, det blev en långpaus ;)
Det jäklades lite när dörren till hönsgården skulle fixas till, då blev jag less och la av för dagen - återkommer i morron (lördag.

Marianne sa...

Gunnar tog en pause och bjöd oss på kaffe med nybakade kakor. Det skall bli spännande att se hönorna när de kommer hem om en vecka eller så.
I morgon lördag far vi tillbaka till Tumba.
Hälsning från Marianne Rindå.

Elisabet. sa...

gunnar: men du hade ju varit ihärdig fram till dess .., så då är det väl högst lägligt att bjuda släkten på fika ,-)

Marianne: lyckostar! (ja, som blir bjudna på nybakat, menar jag ...).

mossfolk sa...

Vilken utsikt de får, hönorna! Och tuppen. Ska bli kul att se dem sprätta där sedan :)

Elisabet. sa...

mossfolk: det blir ju minst lika bra som vilket tv-program som helst! Och tänk om dom får kycklingar ,-)