måndag 30 juli 2012

Någon som vet ....?


Du Lena/Motvillig Blogg som har koll på detta med sädesslag .., eller den allvetande Bert ..., är det här korn eller råg? Kerstin i Trelleborg .., du kan säkert också?

Det är AP som undrar.

Ja, jag med.

Kerstin i Trelleborg ..., säger så här:

"Korn har långa horn" Jepp, detta är korn! Råg har korta strån, vete inga strån alls och havre har vippor, sa Hedgrenskan.

Eva på Frösön (som har födelsedag i morgon ...), hon visste också att det var korn.

Tack snälla, rara, underbara!

9 kommentarer:

AP sa...

Och hur särskiljer man dessa? Korn trodde jag var helt gula. Och Råg lite grönare.

Elisabet. sa...

AP: hahaha .., nu får du nog gå och lägga dig .., jag inväntar svar i morgonbitti ,-)

Dom här ÄR jättegula, nästan guldiga, men jag har använt ett redigeringsprogram som mörkat dem. Det ser ut som vajande sammet ..,och är fantastiskt vackert!

AP sa...

Korn...

Cecilia N sa...

Lotten funderade också häromdagen.

Anonym sa...

"Korn har långa horn" Jepp, detta är korn! Råg har korta strån, vete inga strån alls och havre har vippor!

sa Hedgrenskan

Evas blogg sa...

Korn.

AP sa...

Jippiiii! Rätt!!! Nu hoppas jag får det som en TP-fråga!

AP sa...

Jippiiii! Rätt!!! Nu hoppas jag får det som en TP-fråga!

Bert Bodin sa...

Haha - Tack för komplimangen. Men jag säger ingenting!!!

;-)






















Men det är korn.