söndag 29 juli 2012

Veckans bästa för Turtlan ...

Veckans bästa för mig får bli gårdagens åskväder! Kanske ett märkligt val men jag fascineras så ibland av vädrets makter.

Ovädret kom in från andra sidan sjön.
Det blev grått och svart. Rejäl blåst och ett ösregn!!!
Mer och mer blixtar som lyste upp hela himlen från öst till väst.
Flera blixtar på samma gång.
Det mullrade och small mest hela tiden.

Vi stod under altantaket och spanade. Det var ett otroligt skådespel som höll på länge runt om oss.

Veckans bästa kan också bli ikväll då vi ska gå på Packmopedsturnéns konsert.
Det är sista året de kör sin tur här i länet med omnejd. Det går ju bara inte att missa!

Vi får väl se om de vinner över åskvädret?

Turtlan

3 kommentarer:

Turtlan sa...

Å så bra att du fixade en länk till packmopederna!
Fin fint!

Vi är där nu och njuter.

Så om det är ok så här jag två vecko bästa. Jämnar ut lute de veckor jag missat skicka in :-)

Elisabet. sa...

Turtlan: ja, den där turnén verkar härlig .., jag tror att jag såg nåt tv-reportage om just detta för något år sedan?

Turtlan sa...

Det blir mig 1-1 i valet mellan veckans bästa!
Konserten ikväll var så bra! Vilket drag!!!Jag gillar blandningen på artisterna.
Synd det är sista året. Hoppas något annat lika bra dyker upp nästa sommar.