måndag 15 oktober 2012

DBIV för Anne i Mantorp ...

Hej Elisabet!

Det bästa i min vecka var allt att se äldsta barnbarnets lycka när han kom till mig efter en
promenad från skolan på egen hand.

Det är långt till skolan och normalt åker han buss från där han bor ute på landet, men konstigt nog får barnen som bor vid mig inte någon skolskjuts.
Mycket märkligt med tanke på att det är en skola för barn mellan 6 och 12 år.

Det tog mitt barnbarn 45 minuter och man får nog dra bort en kvart för inköp av bullar på macken och lite
snack med kompisar, men ändå. Ska små barn verkligen gå ensamma så långt?

Hur som helst så är mitt barnbarn 10 år och klarade promenaden med glans.
Lite nervöst är det förstås med tanke på att gamla Riksettan ska passeras, fast där är det turligt nog 30 km/
tim.

Nu blev det här lite mer som en fundering, men det var ändå barnbarnets stolthet som var
det bästa.

Anne i Mantorp

Inga kommentarer: