onsdag 17 april 2013

Det bästa för Ingela i Ystad ...


Hej Bettan

Jag har faktiskt inget mitt bästa i veckan än så länge.....
SÅ jag tänkte jag skulle göra en manöver...å slå in en kantboll om jag får????

Mitt bästa i veckan är att delta i Elisabets uppmuntringslotteri!!!!
Tänk, när notarius publicus förra veckan läste upp varje lapp, då kände jag att gud vad kul att bli omnämnd på film...då log jag med hela ansiktet.......

Det är det "lilla" som gör det.....
(trots att PV var manligt förkyld och ringde sjukvårdsupplysningen)

kramar i massor
med hopp om skvalp i skålen

Ingela i Ystad

// Elisabet säger: men ååå, allra käraste Ingela!
Ibland tänker jag att .., men hjälp, tänk om det bara är pv och jag själv som tycker att det här är så roligt ...,  och så kommer dina rader då och då sitter man och smajlar och blir varm i hjärtat.
T a c k! Och jodå, du ska nog få trängas med övriga i morfars skål ,-)

10 kommentarer:

annannan sa...

O, jag tycker också att det är jätteroligt!!

Nu passar jag på att säga att vi vet hur pv ser ut i cykelkläder, i morgonrock, i fars bröllopskostym och i vedsågaroverall. Men hur ser han ut i sin vanliga matteläraruniform?

Turtlan sa...

Jag gillade också filmen där PV läste upp alla namnen från olika delar av vårt avlånga namn.

Väntar också på matteläraruniformen.

Gokväller

Elisabet. sa...

annannan och Turtlan: herr NP är sjuk för tillfället .., och hans läraruniform ser ut som följer: svarta jeans, svart t-shirt (ofta med Bob Dylan på framsidan) eller nån där det står nåt om nån bluesfestival.
Jag tror säkert att ni har sett honom i den, men vänta bara .., är han pigg på fredag så dyker han upp i skoluniformen.
Och annannan: jag är imponerad av ditt minne!

Monet sa...

Jag tycker också att det här är så kul. Det känns som om man var med i en liten exklusiv klubb!

Elisabet. sa...

Monet: uppe redan ,-)
Och jag är såå glad att ni vill vara med. När intresset svalnar, då får det vara.

Evas blogg sa...

Jag älskar detta lotteri. Era dragningar är verkligen en ljuspunkt under veckan.

Ruta Ett sa...

Neeeeej, det får aldrig ta slut! Det är precis som en exklusiva klubben. Som en hemlig klubb, som jag ....nej, förresten, det kan bli ett blogginlägg."Hemliga klubben" :-)

Elisabet. sa...

Till alla: nu skrev jag inte det där till Ingela för att vara ute med håven ...., absolut inte!

Om någon som aLDSRIG tidigare varit med, läser här .., så är det på inga villkors vis en Hemlig Klubb eller en "exklusiv klubb" (jag vet .., det är bara på skoj ...). Nån sa nån gång att det känns så dumt att kommentera eller vara med, för "det är som att alla känner varandra och man vill inte tränga sig på".

Men det får man verkligen göra!
Bara så ni vet ,-)

Anonym sa...

Oj jag visste inte att mitt bästa i veckan skulle orsaka sådant "rabalder" Men som sagt det var en kantboll...en riktigt trevlig sådan....Jag ser verkligen framemot alla dragningar...tycker det är trevligt..!!!!! Kramar i massor till er alla....<3<3<3

Anonym sa...

ops..

glömde att skriva avsändare på tidigare inlägg..

mvh

Ingela i ystad...