lördag 13 april 2013

En utmaning från sportigajenny ...

Mamma bandagerar Vilmer Gustavsson, gruvarbetare i Adak.

Vad ville du bli när du var liten?

Ja, det var nog sjuksköterska som mamma.
Och jag lekte ofta affär i köket hemma .., ställde paket med russin, socker och annat på en liten stol och så fick mamma vara "fru Johansson" och komma och handla.


I kassan. Sven-Åke ska kalasa på semlor.

Vad är du idag?
Idag är jag affärsbiträde; det har jag varit i precis hela mitt vuxna liv.


Skåne.

Vart vill du helst resa?
Till Skåne och Österlen .., till Irland och Skottland och till Utrecht i Nederländerna.


Här. Vill jag nog vara.

Var ser du dig själv om fem år?
Får jag vara frisk, så ser jag mig själv här där jag är nu.


Rött eller vitt?
Rött. Rioja.

Sommar. 2004.  Emil letar lakritsstenar som läggs i mitt knä.

Sommar eller vinter?
Sensommar.
På våren och försommaren ska man vara så himla lycklig och ha världens vackraste trädgård.
I slutet av juli kan man bara slappna av.
Trots att man inte har världens vackraste trädgård.

Bohuslän. Och hav.

Skog eller hav?
Lätt. Hav. Eller insjö.





Vad gör dig ledsen?
Vemodiga filmer.
Typ Cinema Paradiso.
(Nej, inte är jag romantisk inte .....).


Emma på väg med mormor till Grekland.

 Vad är det bästa du vet?
Att sitta i ett flygplan och vänta på att lyfta .., gärna med ett barnbarn vid sidan om.
Eller: att simma under ytan ... = lycka.

Och så här svarade Jenny.

Inga kommentarer: