tisdag 9 april 2013

Minns ni ....?


Den som följt med här på bloggen i några år, kanske kommer ihåg hur jag raljerade över pv:s blommiga gardiner, vilka numera tar igen sig i ett linneskåp.

Ja, en av gardinlängderna användes för övrigt till svepning av pElle och jag vill bara meddela att det var pv:s idé.
Och pElle vilar ännu i frysboxen ute på altanen, men snart blir det jordfästning med efterföljande kaffestund på altanen.

Nåja. 

När jag nu för en stund sedan googlade på gardintyger - det ska nämligen bli sommarfint i Gunnars Rum -, vad tror ni att jag fastnade för .., om inte .., just det .., ett blommigt tyg

Det är det som syns på bilden.

Fast nu tror jag att det ska få bli kuddöverdrag i stället.
Visst är det vackert? 
   

10 kommentarer:

Anonym sa...

Det är en kvinnas privilegium att ändra sig brukar jag säga.
Kram på dig.
Anne i Mantorp

Ruta Ett sa...

Åh, så somrigt och härligt! Själv köpte jag det här:
http://www.hemtex.se/article/avtorkningsbar_tygduk_135956?attr1_id=187
till ateljén och stickcaféet!

Anonym sa...

Man är väl inte sämre karl än man kan ändra sig ;) Snyggt var det i alla fall. ellem

gunnar i vaplan sa...

Jag gillart...!

Mian sa...

Jättefint! Somrigt och härligt.

Evas blogg sa...

Jättefint till somriga gardiner!!

Mian sa...

Ser att jag valde exakt samma ord som Ruta Ett, utan att ha kollat kommentarerna!

Anonym sa...

Jättefint! Men det är samma mönster på Ruta Etts duk!
Biggan

Elisabet. sa...

till alla: ja, och nu hittar jag det inte .., tyget, alltså!
Biggan: nej, det är inte samma, men nästan .., inga fjärilar på "mitt" och lite andra färger och det var inte på Hemtex jag sökte ..., men VAR!!

Elisabet. sa...

Biggan igen: jo, du har nog rätt! Men titta så det skiljer på färgerna!! Man undrar vilket som är det rätta?