fredag 3 maj 2013


I morgon är det dragning i lotteriet ...

Eva i Tyresö vittnade om glädjen och styrkan i att vara två.

I Skåne hade hedgrenskan äntligen fått ordning på rullgardinen!

Turtlan skrev om överraskningsmiddag hos bästa vännen.


 Monet hade fått liljekonvaljer av Bengt ...

I Kävlinge springer Annika .., ännu rökfri - heja -!

Ulrikas glädje ...

Eva på Frösön hade hittat blåsippor ..., nu är hon i Skottland.

Hos Gunnar .., katten Vira bekantar sig med hönsen.

Cecilia N i Härnösand skrev så här ...

"Det måste ha varit ikväll.
Efter att ha sett sändningarna från hoppningen i Göteborg igårkväll så förstod jag att jag måste åka ut till ridskolan. Jag har inte varit där sen nyårsdagen.
Så ikväll åkte jag ut.

Där har jag två favorithästar. Den som stod närmast dörren gick jag in till.
Vi har känt varandra sen slutet av förra årtusendet. Hon nosade på mig och slickade mina händer och blåste i mitt öra. Å vad jag kände mig välkomnad.

När jag klappat om henne gick jag vidare. Min andra favorit står längst in i stallgången.
När jag kom så jag såg henne så stod hon och tittade på mig.
De andra hästarna emellan oss tog ingen notis om mig.
Hon var oborstad så jag tog mig för att borsta och rykta henne.
Hon avbröt mig ofta för att jag skulle smeka henne i ansiktet som hon tycker är så skönt.

Där var de och de hade inget begrepp om tid.
Bara att jag var välkommen och att jag var deras."

Det bästa för Ann i Göteborg ...

"Det bästa förra veckan var nog den här trudelutten.
Den ingav hopp och gav
en ny dimension till Winston Churchills ord:
“Never, never, never give up!”

Ann / STORARTAT

Och förstapriset (det finns ett alternativ också) är ju boken "Gröna sidan upp", med text av Kjell Åberg och illustrationer av hustrun Lena Drameus - Åberg.

Vinsten ...



Här står hon, den rara Lena.


Någon fler som vill vara med ...?
Då är det bråttom!
Vi har dragning innan jag åker på jobbet klockan 12.00.

(Mejla i så fall det som var det bästa för dig till bisse151@gmail.com och gärna bild till!)





2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, och så var det jag och min rullgardin. Men det allra bästa var besöket i ett gult hus på en kulle i landet Halland och att Harry och jag fick tillbaka "skuttet" i våra kroppar! ;)
Hedgren

Elisabet. sa...

Hedgren: ja, det var tur att du hojtade till ,-)

Premiärade med fina koppen igårkväll - sååå fin -!

Fortfarande alert?