torsdag 2 maj 2013

På morgonen ...

Bilden har jag lånat från leverantören.

... kom leveransen med det efterlängtade växthuset.

Vi hade redan innan dess flyttat bilarna - grannens, hedgrens och vår - och så backade chauffören upp på den inte alltför breda grusvägen och jag var fylld av beundran!

Chauffören visade sig vara dansk; uppvuxen i Roskilde på Själland .., och han var storvuxen och grov, hade långt hår och en rosa sjalett runt huvudet.
Händerna var stora, för att inte säga kolossala.

En trevlig prick visade det sig vara .., född 1964 .., bodde numera i Landskrona (sedan 80-talet) och påstod sig trivas med sitt ändå ganska tunga jobb, ja, förutom att det kunde vara åtskilligt stressigt med en chef som mellan varven ringer och frågar om han håller leveranstiderna.

Värst var det när han hade tjugo uterum i lastutrymmet .., dååå var det tungt!

"Men nu ska jag bara arbeta nåt år till .., sen flyttar jag till Florida där några goda vänner och jag själv har köpt fastigheter .., ja, vi ska ha en träningsanläggning för motorcrossförare ..., det ska bli hur bra som helst!" säger sjalettmannen som ser ut som ett vildvuxet troll och för övrigt själv har ägnat sig åt just motorcross.

Innan han tackar för sig ska jag signera på en sån här grej som liknar en bärbar telefon, fast större.
Så jag skriver mitt namn med en liten pinne till penna och avslutar med "trevlig chaufför".

Och nu håller pensionatsvärden på att inspektera leveransen.

Jag hör hur han slipar en kniv.

7 kommentarer:

Mian sa...

Spännande! Börjar ni montera nu direkt?

Kattis sa...

Knivslipande, det är sällan bra utanför köket eller snickarboden... Gick det galet?

Elisabet. sa...

Mian: nej, först ska det ju gjutas och det har han inte velat göra förrän några särskilda grejor har kommit och dom håller han på med nu.

Kattis: nej, det gick bra ,-)

Ulf sa...

Spännande möte. Lycka till med växthuset.

Elisabet. sa...

Ulf: det ska bli sååå roligt!

Cecilia N sa...

Man kan också undra vilken tumme han har upp, chauffören ... ;-)

Elisabet. sa...

Cecilia N: hade han kommit någon timme senare, hade jag nog frågat honom ,-)