söndag 16 juni 2013

Tack Ulf Bergström ...!

Titta, så fint ljuset faller på kvinnan längst till vänster!

Ulf, som driver hemifrånsidan, den där alla får skicka in bilder som rör allt om Malå och byar runt omkring .., han har mailat mig dom här bilderna idag.

Där är mamma, precis som jag minns henne ..., hon sitter och läser en tidning .., förklädet och klänningen och hättan som skulle stärkas och hennes outsägligt tjocka hår!

Bilden kunde nästan vara tagen från tv-serien Barnmorskorna i East End.


Tre madamer från Malå sjukstuga.
Mamma, till vänster.
Vem dom övriga är, har jag ingen aning om.


Ann-Gerd Reine Nilsson, f. Westerlund.
Uppvuxen i Dikanäs, södra Lappland.
Oxe.
Nummer två av sex syskon.
På bilden är hon 29 år.

Och jag säger det igen: tack du underbare Ulf!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så fantastiskt! Tack för att jag fick ta del av det här!
Hedgren

Anonym sa...

Så fantastiskt! Tack för att jag fick ta del av det här!
Hedgren

Eva i Tyresö sa...

Så roligt med gamla bilderna från Malå med din . Oj vad det skulle vara roligt med sådana bilder från min mammas tid i Norrköping. Men Norrköping var väl för stort?
Det finns ju en och annan men kamera hade inte många då......
Det blev mest högtidliga tillfällen,