söndag 28 juli 2013

En föll överbord ....


Hade nu på morgonen mejl från min syster i Australien.
Mycket kan hon förstå, men inte att pv och Tommy kan ge sig iväg på segling tillsammans.

Så här skriver hon:

"Hej, när jag läste i ditt mail att Tommy o Thomas skulle ut på nattsegling tillsammans
kom jag omedelbart att tänka på en gammal film där två bekanta var ute i en båt, blev
osams och den ena knuffades i och försvann i mörkret.  

Men jag såg på facebook att både den nuvarande och exet fortfarande är vid liv och verkar ha trevligt ihop, konstigt nog.!!!"

Alldeles nyss ringde pv och berättade att nu går dom för fulla segel (bokstavligen) från Bornholm till Sverige .., och räknar med en seglats på omkring åtta timmar. Det tog nästan det dubbla på ditfärden.

Allt har gått hur bra som helst och det har inte blivit som i filmen ,-)

13 kommentarer:

Eva i Tyresö sa...

Klart att det skulle gå bra.......
och väldigt glädjande att de har trivts för det är klart att det är trångt på en segelbåt.

Anonym sa...

Härligt att de trivs ihop/Babsan

mossfolk sa...

Jag tycker att de verkar ha det ungefär hur bra som helst. Och så trevligt det har varit med små rapporter. Jag känner att jag ar rätt koll på väldigt många semesterfarare i år (är det så det blir? förr stod folk bakom gardinen och höll koll, nu sitter man på internet...).

Kattis sa...

Personligen så har jag ju mycket svårt att föreställa mig min P tillsammans med något av mina exkex på en segelbåt! Om så vore fallet, då vore din systers manus även i mina tankar... ;)

Elisabet. sa...

Till alla: det hade kanske inte varit lika enkelt om PV hade varit orsaken till att den äktenskapliga skutan kapsejsade ...,-) ..., nu är exet lycklig med sin Karin och allt är frid och fröjd.
Det finns en gemensam nämnare mellan PV och T ( och med den lurvige i Helsingborg); dom är otroligt snälla och har gott om humor. Jag är sååå glad att den här seglatsen blev av!

Leina sa...

=D

Tror de har det hur bra som helst... =D =D =D

Steel City Anna sa...

Jag skulle nog bli lite stressad av vad de kan tänkas prata om :)

Mian sa...

Skönt att T och T har en sån avspänd relation ♡.

Turtlan sa...

Om det skulle hända så här de säkert en MOB knapp på sin plotter :-)
Nu fick jag till det. Har ju tagit förarintyg för båt ju.

Härligt att de trivs. Vore väldigt önskvärt i mångas fall. Men T och T är säkert kloka, mogna och sånt i den stilen människor.

God seglats hemöver, hälsa från en annan båtvän.

Sen så finns ju alltid Sjöräddningen om ut i fall att ;-)) Peppar peppar.

Elisabet. sa...

Turtlan: MOB ... är det mord ombord, eller ,-) ?

Steel City Anna: jag tror inte att det pratas så mycket om sånt .., det är nog mest väder och vind ,-)

Mian:ja, jätte!

Guy sa...

En vän till mig berättar om ett samtal som hon haft med sim ex-makes nya fru.Nya frun berättade hågonting om mannen, men så säger hon: Ja, du har ju haft honom så du vet säkert!

Turtlan sa...

MOB betyder Man över bord. Finns en knapp att trycka på plottern (GPS ) om man har en sådan när någon faller i så man vet positionen och lättare hittar den "badande".

Man blir som man umgås.....

Evas blogg sa...

Vad roligt att de funkar så bra ihop!