onsdag 7 augusti 2013

Bilder från en alldeles vanlig tisdag ...


En vanlig tisdag kan man göra ..., just ingenting.
Man kan prata med Stig, 83 år, förstås .., han som mest hela dagen sitter i skuggan under ett körsbärsträd och tittar ut över den lilla världen som heter Stensjö.
Man kan också plocka ihop alla läsglasögonen .., räkna dem - ungefär som fåraherden räknar in sina får - och konstatera att jo, nästan alla är på plats.
Dom rosa sitter på mitt huvud och syns inte alls.


Och man kan få ett sms från sin semestrande dotter som är i Skåne och för dagen idkar träning tillsammans med sin man och sin tio år yngre lillebror.


Den dottern är precis som sin mormor och sin mamma, dvs .., "dit det bär, dit bär det".
Man kan också förundras över att ens egen mamma "går igen" ..., att gener kan hoppa bock över generationer och nästan klona barnbarn.


Och man kan prata om betydelsen av ordet sarv, ja, tillsammans med pv:s skånska släktingar.
Halleluja för Google.


På eftermiddagen kan en pensionatsvärd komma smajlande och säga ..."här har du post, Elisabet!" och det visar sig att det är vinster till Uppmuntringslotteriet!
Å, ni rara vänner!
Här är det Bettankax i Lund som har skickat skålöverdrag - ja, eller badmössa -, skriver hon.
Tack snälla!


Och titta, ett paket till!!
Det här kommer från Anne i Mantorp!


Anne och Bettankax har en gemensam nämnare: nämligen denna.
Jo, jo.

Stort t a c k till er båda!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag missade min darling igårkväll, men han finns säkert på svt play, så jag får dräggla en stund igen.
Kram/Anne i Mantorp

Leina sa...

Jag har ett nytt koncept när det gäller läsglasögon... De ska vara så annorlunda som det bara går... Nyss köpte jag 50-tals kattläsglasögon... som tonade i rött... =D Jag har läsglasögon ÖVERALLT, både på jobbet och hemma... Då slipper jag leta... =D

Så fina de är dina barn... Ja Maria med, henne ser jag ju då och då på FB...